Tečaj Engleskog

Posebno izdanje - broj 51, prosinac 2010.

The next generation of search Go to article

Into the deep Go to article

The cyber crystal ball Go to article

Nova generacija pretraživanja Idi na članak

U dubinu Idi na članak

Internetska kristalna kugla Idi na članak

Computing

 

Informatika


The next generation of search

 Go to article
 

Nova generacija pretraživanja

 Idi na članak

A short history of web search

 Go to article
 

Kratka povijest pretraživanja weba

 Idi na članak

Into the deep

 Go to article
 

U dubinu

 Idi na članak

Real-time results

 Go to article
 

Rezultati u stvarnom vremenu

 Idi na članak

Some interesting statistics

 Go to article
 

Neke zanimljive statistike

 Idi na članak

Personalised search and voice search

 Go to article
 

Personalizirana pretraga i glasovna pretraga

 Idi na članak

Filling the websites with junk

 Go to article
 

Punjenje internetskih stranica smećem

 Idi na članak

The cyber crystal ball

 Go to article
 

Internetska kristalna kugla

 Idi na članak

Computing

top
 

Informatika

vrh

The next generation of search

Back in 1990, before the web was born, Alan Emtage and his colleagues at McGill University in Montreal, Canada, designed a program to index software stored on the embryonic internet. Archie, as Emtage named his program, was the first internet search engine. Twenty years on and we call up a Google, Yahoo or Bing some 500,000 times every second. They bring us the juiciest gossip, the best gifts and bargain holidays, and form the cornerstones of an economy worth trillions of dollars. It is hard to imagine a world, real or virtual, without them. To mark Archie's 20th birthday, we examine the wonders and woes of web search and asks whether it could work even better.


Google is synonymous with web search. Some 60 per cent of users prefer it, performing roughly 2.4 billion searches every day. All these clicks combined to earn the company a cool $6.5 billion profit last year. But if you dream of muscling in on some of this fortune you should be aware of what you are letting yourself in for.

Building a search engine is like compiling a searchable index for a trillion-page book. The index has to be contained on a limited number of servers, and each of its entries must be stored in such a way that the whole thing can be searched... Show more...

 

Nova generacija pretraživanja

Još davne 1990. godine, prije rođenja interneta, Alan Emtage i njegovi kolege na Sveučilištu McGill u Montrealu, Kanada, dizajnirali su program za indeksiranje računalnih programa pohranjenih na internetu koji je tada bio začetku. Archie, kako je Emtage nazvao svoj program, bio je prva internetska tražilica. Dvadeset godina kasnije internet se pretražuje pomoću Googlea, Yahooa ili Binga oko 500.000 puta svake sekunde. Oni nam donose najsočnije tračeve, najbolje poklone i najpovoljnije godišnje odmore te čine temelj gospodarstva vrijednog trilijune dolara. Bez njih je teško je zamisliti svijet, bio on stvaran ili virtualan. Povodom Archiejevog 20. rođendana, razmatramo čuda i probleme pretraživanja interneta i ispitujemo bi li ono moglo funkcionirati još bolje.

Google je sinonim za pretraživanje interneta. Preferira ga oko 60 posto korisnika, s oko 2,4 milijarde obavljenih pretraga svaki dan. Svi ti klikovi zajedno zaradili su tvrtki 6,5 milijardi dolara dobiti prošle godine. Međutim, ako maštate o tome da preotmete dio ovog bogatstva trebali biste biti svjesni u što se upuštate.


Stvaranje tražilice je poput sastavljanja indeksa za pretraživanje knjige od trilijun stranica. Indeks mora biti sadržan na ograničenom broju servera, a svaki njegov unos mora biti pohranjen tako da se može pretražiti... Prikaži više...

A short history of web search

1969 (October): ARPANET, the precursor to the internet, switched on

1990 (January): Alan Emtage and students a McGill University, Montreal, create Archie, the first internet search engine

1991 (August): Tim Berners-Lee creates specification for World Wide Web

1993 (November): Aliweb, the first web search engine, is announced

1994: Yahoo and Lycos launch

1995: AltaVista, Excite and Ask Jeeves launch

1996 (January): Larry Page and Sergey Brin collaborate on search engine called Backrub. They would go on to found Google

1998 (September): Google opens for business and MSN launches

2000 (January): Chinese search engine Baidu launches

2000 (October): Google launches Adwords - sponsored links next to search results

2006 (January): Google launches Chinese search site that is subject to government censorship

2007 (May): European Commission investigates whether Google is breaking privacy rules by linking search data to individual users

2008 (January): Wikia Search is launched - a free and open-source search engine


2008 (July): Former Google staff launch search engine Cuil, dubbed the "Google Killer"

2008 (November): Google launches Google Flu Trends... Show more...

 

Kratka povijest pretraživanja weba

1969. godina (listopad): aktiviran ARPANET, preteča interneta

1990. godina (siječanj): Alan Emtage i studenti sa Sveučilišta McGill u Montrealu stvaraju Archie, prvu internetsku tražilicu

1991. godina (kolovoz): Tim Berners-Lee stvara specifikaciju za World Wide Web

1993. godina (studeni): najavljena prva internetska tražilica, Aliweb

1994. godina: pokrenuti Yahoo i Lycos

1995. godina: pokrenuti AltaVista, Excite i Ask Jeeves

1996. godina (siječanj): Larry Page i Sergey Brin surađuju na tražilici naziva Backrub. Kasnije osnivaju Google

1998. godina (rujan): Google počinje s radom, a pokrenut je i MSN

2000. godina (siječanj): pokrenuta kineska tražilica Baidu

2000. godina (listopad): Google pokreće Adwords - sponzorirane linkove uz rezultate pretraživanja

2006. godina (siječanj): Google pokreće kinesku stranicu za pretraživanje koja je podložna državnoj cenzuri

2007. godina (svibanj): Europska komisija istražuje je li Google prekršio pravila o privatnosti povezujući pretraživanje podataka s pojedinim korisnicima

2008. godina (siječanj): pokrenut Wikia Search - besplatna tražilica otvorenog koda

2008. godina (srpanj): Bivši zaposlenici Googlea pokreću tražilicu Cuil, nazvanu "ubojica Googlea"

2008. godina (studeni): Google pokreće uslugu Google Flu Trends... Prikaži više...

Into the deep

With billions of web pages in their indexes, you might imagine that if something is online, search engines will find it for you. In reality, the vast majority of web pages are effectively invisible to them.

Some of this "deep web" contains isolated pages with few, if any, hyperlinks, making them difficult to index. Much is stuff you wouldn't want to see anyway: web pages detailing old flight reservations, for example, or out-of-date product reviews on Amazon. However, a large proportion are believed to contain openly accessible databases of everything from information on used cars to the prices of airline tickets.


Even ignoring password-protected and other private sites, the deep web is estimated to be at least 500 times the size of the "surface" web visible to search engines. And by some estimates only 16 per cent of the surface web has been indexed by search engines - that is just 0.03 per cent of the whole (see Figure 1).



Figure 1: The yellow box is the surface web visible to search engines and the red are the websites indexed by search engines so far.

Juliana Freire at the University of Utah in Salt Lake City thinks that even this figure is... Show more...

 

U dubinu

Uz milijarde internetskih stranica u indeksima internetskih tražilica, mogli biste pomisliti da ako je nešto na internetu, tražilice će to pronaći za vas. U stvarnosti, većina internetskih stranica je za njih u praksi nevidljiva.

Jedan dio tog "dubokog interneta" sadrži izolirane stranice s nekoliko, ako i toliko, hiperveza, što ih čini teškima za indeksiranje. Tu ima i mnogo stvari koje ionako ne biste željeli vidjeti: internetskih stranica s pojedinostima o starim rezervacijama za put zrakoplovom, na primjer, ili zastarjele recenzije proizvoda na stranici Amazon. Međutim, vjeruje se kako velik dio sadrži otvoreno dostupne baze podataka sa svime, od obavijesti o rabljenim automobilima do cijena zrakoplovnih karata.

Čak i ako ignoriramo stranice zaštićene lozinkom i druge privatne stranice, procjenjuje se da je duboki internet najmanje 500 puta veći od "površinskog" interneta vidljivog na tražilicama. A po nekim procjenama, samo je 16 posto površinskog interneta indeksirano od strane tražilica - a to iznosi svega 0,03 posto u cjelini (pogledajte sliku 1).



Slika 1: Žuti pravokutnik predstavlja površinski internet vidljiv tražilicama, crveni predstavlja internetske stranice indeksirane od strane tražilica do sada.

Juliana Freire sa Sveučilišta Utah u Salt Lake Cityu smatra da je čak i ta brojka... Prikaži više...

Real-time results

Few of us scan beyond the first 10 results turned up by a search engine, so it is a huge task to rank and present them in a way we can cope with. "It's easy to overwhelm people with too much information," says Danny Sullivan, a web search expert at "Calafia Consulting" based in the UK. What's more, billions of new pages are added to the web every day, and users expect search engines to be up to speed with 24-hour news feeds as well as the latest posts and status updates from sites such as Twitter and Facebook. Yet web crawlers can take hours to work through the changes, meaning juicy scraps of gossip may be old news by the time a search engine tells you about them.


So search engines have had to up their game by delivering real-time results. This takes more than just powerful computers and faster software. Engineers are exploring strategies such as indexing the content of links and spotting newsworthy events through the sudden prevalence of posts transmitted from smartphones at specific locations or even the occurrence of certain terms (for example, "earthquake") in new content. Then there is the need for a reputation system that gives priority to... Show more...

 

Rezultati u stvarnom vremenu

Malo nas pregledava više od prvih 10 rezultata koje izbaci tražilica, tako da je ogroman posao poredati ih i predstaviti na način na koji se možemo nositi s njima. "Ljude se bez problema može zatrpati prevelikom količinom podataka", kaže Danny Sullivan, stručnjak za internetsko pretraživanje u tvrtki "Calafia Consulting" sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu. Osim toga, na internet se svaki dan dodaju milijarde novih stranica, a korisnici od tražilica očekuju da budu u toku s novostima 24 sata, kao i s najnovijim postovima i ažuriranim statusima sa stranica kao što su Twitter i Facebook. No pretraživači mogu satima obrađivati izmjene, što znači da će sočni tračevi biti stara vijest kad vas tražilica o njima obavijesti.

Stoga su tražilice morale poboljšati svoju učinkovitost dajući rezultate u stvarnom vremenu. To ne zahtijeva samo moćna računala i brže računalne programe. Inženjeri istražuju strategije poput indeksiranja sadržaja poveznica i uočavanja događaja vrijednih pažnje u sve češćim postovima poslanima s pametnih telefona na određenim mjestima ili čak javljanje određenih izraza (kao što je "potres") u novom sadržaju. Isto tako, postoji potreba za sustavom reputacije koji daje prvenstvo... Prikaži više...

Some interesting statistics






Chart 1: The rise of Google in the US



Chart 2: Adverts on Google's search results page now account for about 90 per cent of the company's income.



The past two years have seen a steady increase in the average length of search queries as people seek more precise results. The average number of words used for a web search in July 2008 was 2.9. In June 2010... Show more...

 

Neke zanimljive statistike






Grafikon 1: Uspon Googlea u SAD-u



Grafikon 2: Oglasi na Googleovoj stranici s rezultatima pretraživanja trenutno imaju udio od oko 90 posto u prihodima tvrtke.



U posljednje dvije godine postojao je stalan porast prosječne duljine upita za pretraživanje kako ljudi traže sve preciznije rezultate. Prosječan broj riječi koji se koristio za pretraživanje interneta u srpnju 2008. godine bio je 2,9. U lipnju 2010... Prikaži više...

Personalised search and voice search

We are used to seeing sponsored links, paid for by advertisers, alongside our search results. These are targeted: search engines keep track of the most popular links associated with every search term and display these accordingly.

Google can also keep track of your web search history to provide results it thinks you will like. Now Bing has gone one step further by personalising search results based on the likes of your Facebook friends.

Eventually, according to Google CEO Eric Schmidt, given your web search history, your location plus a few other details, a search engine will be able to decide for itself what information to give you. You won't even need to type in a query.Also, a quarter of web searches made from cellphones equipped with Google's Android software rely on voice input. Every search helps refine the underlying speech recognition database, improving performance in noisy conditions, such as on the train, and its ability to handle... Show more...

 

Personalizirana pretraga i glasovna pretraga

Mi smo navikli gledati sponzorirane linkove, za koje plaćaju oglašivači, uz naše rezultate pretraživanja. Oni su ciljani: tražilice prate najpopularnije linkove povezane uz svaki pojam za pretraživanje i u skladu s tim ih prikazuju.

Google također može pratiti vašu povijest pretraživanja interneta kako bi dao rezultate za koje smatra da će vam se svidjeti. Sada je Bing otišao i korak dalje, personalizacijom rezultata pretraživanja na temelju onog što se sviđa vašim prijateljima s Facebooka.

Prema Googleovom izvršnom direktoru Ericu Schmidtu, jednog dana, a s obzirom na vašu povijest pretraživanja interneta, vašu lokaciju i nekoliko drugih detalja, tražilice će moći odlučiti kakve će vam informacije dati. Čak nećete morati niti utipkati upit.Također, četvrtina pretraživanja interneta koja dolazi od mobitela opremljenih Googleovim Android softverom oslanja se na glasovni unos podataka. Svaka pretraga pomaže u poboljšanju temeljne baze podataka prepoznavanja govora, poboljšavajući performanse u bučnim uvjetima, na primjer u vlaku, te njenu sposobnost da obrađuje... Prikaži više...

Filling the websites with junk

"Search engines are the sunlight of the web, showing us what is visible," says Kevin Chang, a computer scientist at the University of Illinois. But by their nature, he adds, the beams that guide us also cast deep shadows. Chang is referring to the huge power that search engines wield. With online commerce worth $34 billion a year in the US alone, any bias for or against a company in search results can have a huge effect.

Some studies suggest that search engines reinforce inequalities in the online world by giving websites that are already popular a high ranking in results, thus making them even more popular. Other studies contradict this, indicating that search engines also boost less popular sites.

Whatever the truth, with so much potential business at stake it is hardly surprising that website owners "tweak" their sites to try to ensure they always float to the top of the rankings. Some even resort to tricks such as overstuffing web pages with keywords... Show more...

 

Punjenje internetskih stranica smećem

"Tražilice su sunčeva svjetlost interneta, pokazuju nam ono što je vidljivo," kaže Kevin Chang, računalni znanstvenik sa Sveučilišta u Illinoisu. No, po svojoj prirodi, dodaje on, zrake koje nas vode također bacaju i tamne sjene. Chang ukazuje na na veliku moć koju imaju tražilice. Uz internetsku trgovinu vrijednu 34 milijarde dolara godišnje samo u SAD, bilo kakva pristranost ili nepristranost nekoj tvrtki u rezultatima pretraživanja može imati veliki utjecaj.

Neke studije sugeriraju da tražilice pojačavaju nejednakosti u internetskom svijetu dajući stranicama koje su već popularne visoku poziciju među rezultatima, što ih čini još popularnijima. Druge studije se ne slažu, naglašavajući kako tražilice također uzdižu i manje popularne stranice.

Kakva god bila istina, uz toliko potencijalnog posla na kocki ne čudi da vlasnici internetskih stranica "podešavaju" svoje stranice kako bi pokušali osigurati da one stalno plutaju na vrhu ljestvice rezultata. Neki čak pribjegavaju trikovima poput pretjeranog punjenja stranica ključnim riječima... Prikaži više...

The cyber crystal ball

Web search holds the key to the future. A group that runs the "Web Bot" project uses web crawler software to find 300,000 keywords in blogs and forums, then applies a filtering algorithm to the text around each keyword, combining the results to predict future events. So far the results of this "wisdom of crowds" approach have been mixed.


Yet in May, Google saw fit to invest in "Recorded Future", a Boston-based start-up that specialises in novel ways to relate the past, present and future. Its software collates web-based information about people, places and events, as well as news reports and posts from blogs and social media sites. Specialised algorithms then label the information, look for connections and attempt to plot the "online momentum" for each event. According to Recorded Future, this can help predict events such as stock market trends, the launch of new pharmaceuticals, even terrorist attacks. Yahoo's research lab in Barcelona, Spain, has developed a similar system called "Time Explorer". Yet search queries themselves could prove... Show more...

 

Internetska kristalna kugla

Pretraživanje interneta drži ključ budućnosti. Skupina koja vodi projekt "Web Bot" koristi softver za automatsko izvlačenje informacija s interneta kako bi pronašla 300.000 ključnih riječi u blogovima i forumima, a zatim primjenjuje algoritam za filtriranje teksta oko svake ključne riječi, kombinirajući rezultate kako bi predvidjela buduće događaje. Do sada su rezultati ovog pristupa "mudrosti mnoštva" mješoviti.

Ipak, u svibnju, Google je smatrao prikladnom investiciju u "Recorded Future", novoosnovano poduzeće sa sjedištem u Bostonu koje se specijaliziralo za nove načine povezivanja prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Njezin softver sjedinjuje informacije s interneta o ljudima, mjestima i događajima, kao i vijesti i članke s blogova i stranica o društvenim medijima. Specijalizirani algoritmi zatim označavaju informacije, traže poveznice i pokušavaju prikazati "internetski zamah" za svaki događaj. Prema tvrtki Recorded Future, to može pomoći predvidjeti događaje poput kretanja na burzi, lansiranja novih farmaceutskih proizvoda, čak i terorističkih napada. Yahooov istraživački laboratorij u Barceloni, Španjolska, razvio je sličan sustav pod nazivom "Time Explorer". Pa ipak, pretraživački upiti bi se sami po sebi mogli pokazati... Prikaži više...



Kako koristiti ovaj tečaj?

QuickLearn Bilingual Text™ - provjerena metodologija koja omogućava brzo učenje engleskog jezika.

Učenje novih engleskih riječi, sintakse i gramatike znatno je olakšano i ubrzano čitanjem dvojezičnih vijesti, zato što prilikom učenja ne trebate koristiti rječnik i gramatiku. Brzina usvajanja znanja pospješena je time što čitate vijesti koje vas zanimaju i koje biste inače čitali na hrvatskom jeziku.

Ukratko, korištenjem QuickLearn Bilingual Text™ metodologije:

Koraci u postupku učenja

Osobe s osnovnim znanjem engleskog jezika:

KORAK 1: Pročitajte cijeli odlomak na hrvatskom jeziku na desnoj strani.
KORAK 2: Isti odlomak pročitajte na engleskom na lijevoj strani.
KORAK 3: Kada Vam nešto nije jasno na engleskoj strani teksta onda treba ponovno pročitati hrvatski tekst s desne strane.

Osobe s naprednim znanjem engleskog jezika:

KORAK 1: Pročitajte engleski tekst na lijevoj strani.
KORAK 2: Kada Vam nešto nije jasno na engleskoj strani teksta onda treba pročitati hrvatski tekst s desne strane.

Izgovor

Ako želite učiti engleski izgovor onda Vam je potreban naš softverski program "Tečaj engleskog jezika". Za narudžbenicu kliknite ovdje.

Gramatika

Ako želite bolje naučiti i englesku gramatiku, ovdje možete besplatno preuzeti naš Uvod u englesku gramatiku.

Ovo je besplatno internetsko izdanje. Ako želite vidjeti potpun sadržaj u PDF formatu, potrebno je ispuniti našu sigurnu internetsku narudžbenicu i na njoj odabrati pretplatu na izdanje u PDF formatu (10 kn + PDV), mjesečnu pretplatu na 4 PDF izdanja (30 kn + PDV - popust 25%), ili godišnju pretplatu (300 kn + PDV - popust 38%).

Na ovoj narudžbenici također možete naručiti i naš softverski program "Tečaj engleskog jezika". Narudžbu možete platiti kreditnim karticama (American Express, Visa, MasterCard i Diners), ili po ponudi. Naručiti možete i na telefon: 01/2313-015.

Ako želite preporučiti besplatni tečaj engleskog jezika prijatelju, kliknite ovdje
Ako više ne želite primati besplatni tečaj engleskog jezika, kliknite ovdje

Za više informacija o tečaju engleskog jezika kliknite ovdje
Veliki rječnik Rječnik s izgovorom Rječnik WordTran PocketDict PalmDict TelDict NeuroGrammar HumanTran

SimulTran KnowledgeSearch MobileTran TravelTran LetterTran InterTran SearchTran PocketTran PalmTran NeuroTran
Informacije: 01/2313-015
Pošaljite nam e-mail

My status
© 2010 Translation Experts Hrvatska d.o.o. za poduku stranih jezika