Tečaj Engleskog

Broj 36, kolovoz 2010.

Middlemen the guaranteed winners as ad spending rises Go to article

The black that puts regular black in the shade Go to article

How fashion labels are creating their own music Go to article

Posrednici su zajamčeni dobitnici dok raste potrošnja na oglašavanje Idi na članak

Crna boja koja običnu crnu boju baca u sjenu Idi na članak

Kako modne marke stvaraju svoju vlastitu glazbu Idi na članak

Business

 

Gospodarstvo


Middlemen the guaranteed winners as ad spending rises

 Go to article
 

Posrednici su zajamčeni dobitnici dok raste potrošnja na oglašavanje

 Idi na članak

Technology

 

Tehnologija


The black that puts regular black in the shade

 Go to article
 

Crna boja koja običnu crnu boju baca u sjenu

 Idi na članak

Science

 

Znanost


Frozen tissue could help save rare species

 Go to article
 

Smrznuto tkivo moglo bi pomoći u spašavanju rijetkih vrsta

 Idi na članak

Health

 

Zdravlje


US last in healthcare test

 Go to article
 

SAD najlošije prošao na testu zdravstvene zaštite

 Idi na članak

Desperate for a cure

 Go to article
 

Očajni za lijekom

 Idi na članak

Fashion

 

Moda


How fashion labels are creating their own music

 Go to article
 

Kako modne marke stvaraju svoju vlastitu glazbu

 Idi na članak

Cuisine

 

Kulinarstvo


Tomato and aubergine salad

 Go to article
 

Salata od rajčica i patlidžana

 Idi na članak

Travel

 

Putovanja


A few tips to beat the big heat

 Go to article
 

Nekoliko savjeta kako pobijediti velike vrućine

 Idi na članak

Business

top
 

Gospodarstvo

vrh

Middlemen the guaranteed winners as ad spending rises

Figures released this week from big advertisers including Procter & Gamble, the world's biggest spenders on advertising, suggest that a recovery in revenues for European media companies might be under way. P&G said it had increased advertising and promotions for products such as Pampers nappies by 400 basis points in the half-year to the end of June, the equivalent of a $1 billion boost round the world. Its chief financial officer, Jon Moeller, said that level would be maintained in the coming year.

Meanwhile, Unilever, the maker of Dove soap and Knorr soup, said its spending had risen 140 basis points, almost three times what analysts had expected. The marketing spend of consumer goods group Reckitt Benckiser was L475.5 million ($758 million) in the first half of 2010, almost 4 per cent higher than 12 months before.

Polo Tang, analyst at UBS, pointed out that... Show more...

 

Posrednici su zajamčeni dobitnici dok raste potrošnja na oglašavanje

Brojke objavljene ovog tjedna od strane velikih oglašivača, uključujući tvrtku Procter & Gamble, najvećeg svjetskog potrošača na oglašavanje, upućuju da bi oporavak prihoda europskih medijskih kuća mogao biti u tijeku. P&G je kazao da je povećao oglašavanja i promocije proizvoda kao što su Pampers pelene za 400 baznih bodova u pola godine do kraja lipnja, što odgovara povećanju od 1 milijarde dolara diljem svijeta. Glavni financijski direktor, Jon Moeller, rekao je kako će se ta razina održavati u narednoj godini.

U međuvremenu, Unilever, proizvođač sapuna Dove i juha Knorr, rekao je kako je podigao svoju potrošnju za 140 baznih bodova, gotovo tri puta više no što su očekivali analitičari. Potrošnja na oglašavanje skupine Reckitt Benckiser za robu široku potrošnje iznosila je 475,5 milijuna funti (758 milijuna dolara) u prvoj polovici 2010. godine, gotovo 4 posto više nego prije 12 mjeseci.

Polo Tang, analitičar u UBS-u, istakao je kako... Prikaži više...

Technology

top
 

Tehnologija

vrh

The black that puts regular black in the shade

This material really does deserve to be labelled the new black - it absorbs virtually all the light that hits it. This "blacker than black" stuff is an example of a class of substances known as metamaterials, which exhibit optical properties not normally found in nature. Metamaterials consist of a regular array of two or more tiny components, each smaller than the wavelengths of the light they interact with. It is this array-like internal structure that gives them their unusual properties.

Evgenii Narimanov of Purdue University in West Lafayette, Indiana, realised that it should be possible to design a metamaterial with the right internal structure to absorb virtually all the electromagnetic radiation in a particular range. An object made of such a material would effectively be perfectly black. By contrast, ordinary black objects always reflect... Show more...

 

Crna boja koja običnu crnu boju baca u sjenu

Ovaj materijal stvarno zaslužuje biti nazvan novom crnom bojom - on apsorbira gotovo svu svjetlost koja ga dotakne. Ova materija koja je "crnja od crne" primjer je kategorije tvari poznatih kao metamaterijali, koji pokazuju optička svojstva koja se obično ne mogu naći u prirodi. Metamaterijali se sastoje od pravilnih matrica sastavljenih od dva ili više sitnih dijelova, od kojih je svaki manji od valne duljine svjetlosti s kojom je u interakciji. Upravo im ta interna struktura nalik na matricu daje neobična svojstva.

Evgenii Narimanov sa sveučilišta Purdue u West Lafayetteu u Indiani shvatio je da bi se trebalo moći dizajnirati metamaterijal s odgovarajućom unutarnjom strukturom za apsorpciju gotovo svih elektromagnetskih zračenja u određenom rasponu. Predmet napravljen od takvog materijala u praksi bi bio savršeno crn. Za usporedbu, obični crni predmeti uvijek reflektiraju... Prikaži više...

Science

top
 

Znanost

vrh

Frozen tissue could help save rare species


Take frozen cells from a dead animal, reprogram them to become sperm and eggs, then use these to bring endangered species back from the brink. That's the aim of a collaboration between the San Diego zoo and The Scripps Research Institute in La Jolla, California.

Inbar Friedrich Ben-Nun and Jeanne Loring of Scripps described how they have created induced pluripotent stem (iPS) cells from the frozen skin cells of a deceased Mandrillus leucophaeus, an endangered monkey found in Nigeria, Cameroon and Equatorial Guinea.

The team's long-term goal is to coax iPS cells into becoming sperm and eggs. They will be making iPS cells from tissue held by San Diego zoo's "Frozen Zoo" project - which has samples from some 8400 individuals representing more than 800 species. The sperm and eggs could be used in IVF (in vitro fertilisation) treatments to add genetic diversity to captive breeding programmes.



"You could actually breed from animals that are dead," says Loring. To create the iPS cells, the team used... Show more...

 

Smrznuto tkivo moglo bi pomoći u spašavanju rijetkih vrsta

Uzmimo smrznute stanice iz mrtvih životinja, reprogramirajmo ih tako da postanu sperma i jajašca, a zatim ih upotrijebimo za vraćanje ugroženih vrsta s ruba opstanka. To je cilj suradnje između zoološkog vrta u San Diegu i instituta Scripps Research u gradu La Jolla u Kaliforniji.

Inbar Friedrich Ben-Nun i Jeanne Loring iz Scrippsa opisali su način na koji su stvorili inducirane pluripotentne matične stanice (iPS) iz stanica smrznute kože preminulog Mandrillusa leucophaeusa, ugroženog majmuna kojeg se može naći u Nigeriji, Kamerunu i Ekvatorskoj Gvineji.

Dugoročni cilj tima potaknuti iPS stanice da postanu sperma i jajašca. IPS stanice će proizvoditi iz tkiva koje se nalazi u zoološkom vrtu u San Diegu u sklopu svojeg projekta nazvanog "Frozen Zoo" ("Smrznuti zoološki vrt") - a koji posjeduje uzorke otprilike 8.400 jedinki koje predstavljaju više od 800 vrsta. Sperma i jajašca mogli bi se koristiti u tretmanima izvantjelesne (in vitro) oplodnje za unošenje genetske raznolikosti u program uzgoja životinja u zarobljeništvu.

"Mogli biste doista razmnožavati životinje koje su mrtve", kaže Loring. Da bi stvorio iPS stanice, tim je koristio... Prikaži više...

Health

top
 

Zdravlje

vrh

US last in healthcare test

The only way is up for US healthcare. The nation has finished bottom of the pile in a survey of health provision in similarly developed countries. Researchers with the Commonwealth Fund, a foundation in New York City that promotes research on health issues, surveyed patients and doctors in seven leading industrialised countries: Australia, Canada, Germany, the Netherlands, New Zealand, the UK and the US.

Based on a series of markers designed to assess healthcare quality, efficiency, ease of access, equality and the promotion of a long and healthy life, the US showed the biggest room for improvement, even though it spent $7290 per person on healthcare in 2007. The winners were the Netherlands, who achieved the best results despite spending just $3837 per person.

Karen Davis, president of the Commonwealth Fund, attributes the Dutch success to the nation's excellent primary care system, and stresses continuity. "People have been with the same doctor for a long period of time," she says.

Davis expects the US to perform better in future surveys, thanks in part to health reforms that became law in March. Increased spending on IT systems... Show more...

 

SAD najlošije prošao na testu zdravstvene zaštite

Jedini put za američku zdravstvenu zaštitu je prema gore. Nacija je završila na samom dnu u anketi o pružanju zdravstvenih usluga u slično razvijenim zemljama. Istraživači Commonwealth Funda, zaklade iz New Yorka koja potiče istraživanja o zdravstvenim pitanjima, ispitali su bolesnike i liječnike iz sedam vodećih industrijaliziranih zemalja: Australije, Kanade, Njemačke, Nizozemske, Novog Zelanda, Velike Britanije i SAD-a.

Na temelju niza pokazatelja stvorenih za procjenu kvalitete zdravstvene zaštite, njene učinkovitosti, jednostavnosti pristupa, jednakosti te promicanja dugog i zdravog života, SAD je pokazao da ima najveći prostor za poboljšanje, iako je 2007. godine potrošio 7.290 dolara za zdravstvenu zaštitu po osobi. Pobjednik je Nizozemska, koja je postigla najbolje rezultate, unatoč potrošnji od svega 3.837 dolara po osobi.

Karen Davis, predsjednica Commonwealth Funda, pripisuje uspjeh Nizozemske odličnom sustavu primarne zdravstvene zaštite u toj državi, te naglašava kontinuitet. "Ljudi dugo ostaju kod istog liječnika", kaže ona.

Davis očekuje da će SAD pokazati bolje rezultate u budućim anketama, dijelom zahvaljujući zdravstvenoj reformi koja je stupila na snagu u ožujku. Povećana potrošnja na IT sustave... Prikaži više...

Desperate for a cure

Here is the uncomfortable truth about autism: we know little about the many causes of this spectrum of disorders, nor how to treat them in an effective way. Feeling abandoned by medicine, some parents are driven to try unorthodox "cures". This is dangerous territory.

Most likely, these treatments do nothing. Some may help, though without proper trials we can't be sure. Some can also have dangerous side effects. While behavioural therapies don't eliminate autism, they have at least been properly tested and are known to lessen symptoms. What is clear is that some parents will stop at nothing in the quest to find a cure for their children, even if there is no science behind their attempts.

What's to be done? Parents who are using unorthodox treatments are conducting an enormous uncontrolled experiment on their children. It's not to be encouraged, but might it be possible to conduct a damage limitation exercise? Perhaps salvage something for science?

If parents were to record the doses and impacts of the treatments they are trying in a central database... Show more...

 

Očajni za lijekom

Ovo je neugodna istina o autizmu: ne znamo mnogo o brojnim uzrocima ovog niza poremećaja, kao niti kako ih učinkovito liječiti. Osjećajući se napuštenima od strane medicine, neki roditelji imaju poriv isprobati neuobičajene "lijekove". To je opasno područje.

Takvim se liječenjima najvjerojatnije ne postiže ništa. Neka bi mogla pomoći, premda bez pravih testiranja ne možemo biti sigurni. Neka bi također mogla imati opasne nuspojave. Iako bihevioralne terapije ne isključuju autizam, one su barem dobro provjerene te se zna da ublažavaju simptome. Jasno je da neki roditelji neće prezati ni od čega u potrazi za lijekom za svoju djecu, čak i ako nikakva znanost ne podupire njihove pokušaje.

Što učiniti? Roditelji koji koriste neuobičajene oblike liječenja provode ogroman nekontrolirani pokus na svojoj djeci. To ne smijemo poticati, ali možemo li provesti vježbu ograničavanja štete? Možda spasiti nešto za znanost?

Kada bi roditelji doze i učinak liječenja koje isprobavaju bilježili u središnju bazu podataka... Prikaži više...

Fashion

top
 

Moda

vrh

How fashion labels are creating their own music

British luxury fashion brand Burberry has already carved out a reputation for dressing rock bands and music stars such as Bryan Ferry, Coco Sumner and One Night Only. Last month, however, it took its music connection one step further with the launch of Burberry Acoustic, an initiative dedicated to championing emerging music talents. Visit live.burberry.com and you can watch performances from singer-songwriter Misty Miller and north London guitar group Ramona.

British lifestyle brand Jack Wills has a following among its collegiate audience for its music events and now even has "JW Unsigned", a Jack Wills record label that allows fans to upload their music and review each other's tunes. The brand hosts regular live performance nights at its London flagship stores and also has an online radio station.

Gucci's collaboration with DJ Mark Ronson - who designed a limited-edition range of Gucci shoes last year - is another example of the trend. It included the launch of an iPhone application with songs by Ronson... Show more...

 

Kako modne marke stvaraju svoju vlastitu glazbu

Britanska luksuzna modna marka Burberry već je stvorila ugled marke koja odijeva rock skupine i glazbene zvijezde kao što su Bryan Ferry, Coco Sumner i One Night Only. Prošlog je mjeseca, međutim, odvela svoju povezanost s glazbom jedan korak dalje pokretanjem inicijative Burberry Acoustic, posvećene novim uspješnim glazbenim talentima. Posjetite live.burberry.com i pogledajte izvedbe pjevačice i skladateljice Misty Miller i gitarističke skupine Ramona iz sjevernog Londona.

Robna marka britanskog stila života Jack Wills ima sljedbenike među studentima zahvaljujući svojim glazbenim događanjima, a sada postoji i "JW Unsigned", diskografska kuća Jack Wills koja fanovima omogućuje slanje vlastite glazbe i preslušavanje tuđih melodija. Robna marka je domaćin redovitih noćnih nastupa u svojim najboljim trgovinama u Londonu, a ima i internetsku radio postaju.

Guccijeva suradnja s DJ-em Markom Ronsonom - koji je prošle godine dizajnirao liniju Gucci cipela u ograničenom broju - još je jedan primjer ovog trenda. Uključivala je lansiranje iPhone aplikacija s Ronsonovim pjesmama... Prikaži više...

Cuisine

top
 

Kulinarstvo

vrh

Tomato and aubergine salad

This is great served under pan-fried mackerel fillets or with a poached chicken breast - just add a lemon wedge and salad greens. Serves four.

Ingredients

6-8 large ripened tomatoes
2 shallots, peeled and thinly sliced into rings
the juice of 1 large lemon (you may need more)
1 aubergine
1 large handful parsley leaves
1 handful basil leaves
4 tbsp extra virgin olive oil


Method

Score the tomatoes with a cross in the stem end and plunge into boiling water for 15 seconds, then in iced water. Peel the skin from them, cut into very thin wedges and mix with the shallots and lemon juice. Cut the stem from the aubergine and slice lengthwise... Show more...

 

Salata od rajčica i patlidžana

Ovo je odlično kada se posluži s filetima od skuše pečenim u tavi ili s kuhanim pilećim prsima - samo dodajte krišku limuna i zelenu salatu. Za četiri osobe.

Sastojci

6-8 velikih zrelih rajčica
2 glavice crvenog luka, oguljene i tanko narezane na kolutiće
sok 1 velikog limuna (možda će vam biti potrebno i više)
1 patlidžan
1 velika šaka lišća peršina
1 šaka lišća bosiljka
4 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja


Način pripreme

Zarežite križiće preko peteljke na gornjem dijelu rajčica i uronite ih na 15 sekundi u kipuću, a zatim u ledenu vodu. Ogulite ih, izrežite na vrlo tanke kriške i pomiješajte s lukom i limunovim sokom. Odrežite peteljke s patlidžana i narežite uzdužno... Prikaži više...

Travel

top
 

Putovanja

vrh

A few tips to beat the big heat

To support people living in the tropics or those who have to work through August in the northern hemisphere, here are some tips to beat the big heat. Most of these heat-busting solutions have been road-tested with excellent results in various professional and social environments.


1. Plan your travel wisely

Just as foreign ministries advise travellers to stay away from certain regions unless business is absolutely essential, many urban centres should also be given a wide berth from late May to late September. Tokyo is extremely hot, for example. Think of an industrial size humidifier with a massive hairdryer bolted on top that's switched to maximum heat with the fan on its lowest setting. Then imagine the whole contraption is positioned just in front of your face all day long. To venture out, you need a standby change of shirt and a full arsenal of cooling essentials.

2. Schedule your day carefully

Plan your hour-by-hour itinerary well in advance and attempt to do as much business as possible from your hotel lobby or your regional office. Aim to schedule breakfast, lunch and tea at your hotel... Show more...

 

Nekoliko savjeta kako pobijediti velike vrućine

Za podršku ljudima koji žive u tropskim krajevima ili onima koji moraju raditi tijekom kolovoza na sjevernoj hemisferi, evo nekoliko savjeta kako pobijediti velike vrućine. Većina ovih rješenja za lakše podnošenje vrućina testirana je na putovanjima s odličnim rezultatima u raznim profesionalnim i socijalnim okruženjima.

1. Mudro planirajte svoje putovanje

Baš kao što ministarstva vanjskih poslova savjetuju putnike da izbjegavaju određene regije, osim ako im je to apsolutno neophodno za posao, mnoge urbane centre također treba izbjegavati od kraja svibnja do kraja rujna. U Tokiju je izuzetno vruće, na primjer. Zamislite industrijski ovlaživač zraka s masivnim sušilom za kosu koje je pričvršćeno na vrhu i koji je postavljen na najveću toplinu pri najnižoj brzini ventilatora. Tada zamislite cijelu tu spravu neposredno ispred svojeg lica cijeli dan. Za izlaske trebate imati rezervnu majicu za presvlačenje i cijeli arsenal stvari potrebnih za rashlađivanje.

2. Pažljivo rasporedite aktivnosti tijekom dana

Planirajte svoj itinerar sat po sat unaprijed te pokušajte obaviti što je više moguće posla u predvorju hotela ili područnom uredu. Neka vam cilj bude da dogovorite doručak, ručak i čaj u hotelu... Prikaži više...



Kako koristiti ovaj tečaj?

QuickLearn Bilingual Text™ - provjerena metodologija koja omogućava brzo učenje engleskog jezika.

Učenje novih engleskih riječi, sintakse i gramatike znatno je olakšano i ubrzano čitanjem dvojezičnih vijesti, zato što prilikom učenja ne trebate koristiti rječnik i gramatiku. Brzina usvajanja znanja pospješena je time što čitate vijesti koje vas zanimaju i koje biste inače čitali na hrvatskom jeziku.

Ukratko, korištenjem QuickLearn Bilingual Text™ metodologije:

Koraci u postupku učenja

Osobe s osnovnim znanjem engleskog jezika:

KORAK 1: Pročitajte cijeli odlomak na hrvatskom jeziku na desnoj strani.
KORAK 2: Isti odlomak pročitajte na engleskom na lijevoj strani.
KORAK 3: Kada Vam nešto nije jasno na engleskoj strani teksta onda treba ponovno pročitati hrvatski tekst s desne strane.

Osobe s naprednim znanjem engleskog jezika:

KORAK 1: Pročitajte engleski tekst na lijevoj strani.
KORAK 2: Kada Vam nešto nije jasno na engleskoj strani teksta onda treba pročitati hrvatski tekst s desne strane.

Izgovor

Ako želite učiti engleski izgovor onda Vam je potreban naš softverski program "Tečaj engleskog jezika". Za narudžbenicu kliknite ovdje.

Gramatika

Ako želite bolje naučiti i englesku gramatiku, ovdje možete besplatno preuzeti naš Uvod u englesku gramatiku.

Ovo je besplatno internetsko izdanje. Ako želite vidjeti potpun sadržaj u PDF formatu, potrebno je ispuniti našu sigurnu internetsku narudžbenicu i na njoj odabrati pretplatu na izdanje u PDF formatu (10 kn + PDV), mjesečnu pretplatu na 4 PDF izdanja (30 kn + PDV - popust 25%), ili godišnju pretplatu (300 kn + PDV - popust 38%).

Na ovoj narudžbenici također možete naručiti i naš softverski program "Tečaj engleskog jezika". Narudžbu možete platiti kreditnim karticama (American Express, Visa, MasterCard i Diners), ili po ponudi. Naručiti možete i na telefon: 01/2313-015.

Ako želite preporučiti besplatni tečaj engleskog jezika prijatelju, kliknite ovdje
Ako više ne želite primati besplatni tečaj engleskog jezika, kliknite ovdje

Za više informacija o tečaju engleskog jezika kliknite ovdje
Veliki rječnik Rječnik s izgovorom Rječnik WordTran PocketDict PalmDict TelDict NeuroGrammar HumanTran

SimulTran KnowledgeSearch MobileTran TravelTran LetterTran InterTran SearchTran PocketTran PalmTran NeuroTran
Informacije: 01/2313-015
Pošaljite nam e-mail

My status
© 2010 Translation Experts Hrvatska d.o.o. za poduku stranih jezika