Tečaj Engleskog
Kliknite ovdje za sva dosadašnja izdanja Tečaja engleskog jezika

Posebno izdanje - broj 210, kolovoz 2015.

The future of news Go to article

Concerns about the power of Apple and Facebook Go to article

Publishing boost Go to article

Budućnost vijesti Idi na članak

Zabrinutost zbog moći Applea i Facebooka Idi na članak

Jačanje nakladništva Idi na članak

Society

 

Društvo


The future of news

 Go to article
 

Budućnost vijesti

 Idi na članak

Concerns about the power of Apple and Facebook

 Go to article
 

Zabrinutost zbog moći Applea i Facebooka

 Idi na članak

Publishing boost

 Go to article
 

Jačanje nakladništva

 Idi na članak

Transition to digital media

 Go to article
 

Prelazak na digitalne medije

 Idi na članak

Demand for news

 Go to article
 

Potražnja za vijestima

 Idi na članak

Speed is the most important feature

 Go to article
 

Brzina je najvažnija značajka

 Idi na članak

Adding expertise

 Go to article
 

Dodavanje stručnosti

 Idi na članak

Independence of production and distribution

 Go to article
 

Neovisnost proizvodnje i distribucije

 Idi na članak

Society

top
 

Društvo

vrh

The future of news

The internet era has not been kind to newspaper publishers. It has almost killed classified advertising, accelerated a decline in circulation and directed eyeballs towards a seemingly infinite supply of blogs, videos and websites.


But after more than a decade of struggling to keep up with disruptive technology, a glimmer of hope has brightened the pervading gloom in the industry. And with that hope comes the very source of so many of its woes: Silicon Valley.

Apple and Facebook have announced news services that could potentially create an important revenue stream for publishers, broaden their readership and — eventually — offer them a direct path to paying subscribers... Show more... Search for more... Speech...

 

Budućnost vijesti

Internetsko doba nije blagonaklono prema novinskim nakladnicima. Gotovo da je uništilo reklamno oglašavanje, ubrzalo smanjenje naklade i usmjerilo pogled na naizgled beskrajnu ponudu blogova, video zapisa i mrežnih stranica.

No nakon više od desetljeća pokušaja hvatanja koraka s ometajućom tehnologijom, tračak nade obasjao je sve sumorniju izdavačku industriju. A s tom nadom dolazi i sam izvor tolikih njezinih nevolja: Silicijska dolina.

Apple i Facebook najavili su servise s vijestima koji bi mogli postati važan izvor prihoda za nakladnike, povećati njihovo čitateljstvo i — s vremenom — omogućiti izravan put ka pretplatnicima... Show more... Potraži više... Izgovor...

Concerns about the power of Apple and Facebook

But there are concerns that Apple News and Facebook Instant Articles — which are not paying for the content — will chip away at the notion of a newspaper or magazine website as a standalone brand to be digested whole, rather than broken up into individual stories and scattered across different apps. The services could "dilute publisher brands as destination sites and boost the platform brand", says Gordon Crovitz, a media adviser and former publisher of the Wall Street Journal.

Publishers have also privately voiced concerns about the power Apple and Facebook will wield and the potential harm the new aggregation services could cause to paid subscription models... Show more... Search for more... Speech...

 

Zabrinutost zbog moći Applea i Facebooka

No postoji i zabrinutost da će Apple News i Facebook Instant Articles — koji ne plaćaju sadržaj — ugroziti pojam internetskih novina ili časopisa kao samostalnog brenda koji treba čitati kao cjelinu, a ne razlomljenog na pojedinačne priče i razbacanog na različitim aplikacijama. Takvi bi servisi mogli "oslabiti brend nakladnika kao ciljanog internetskog odredišta i ojačati brend platforme", kaže Gordon Crovitz, medijski savjetnik i nekadašnji nakladnik The Wall Street Journala.

Nakladnici su također privatno izrazili zabrinutost oko moći koju će Apple i Facebook steći te potencijalne štete koju nove agregacijske usluge mogu prouzročiti modelima plaćene pretplate... Prikaži više... Potraži više... Izgovor...

Publishing boost

Two of the world's biggest technology companies identifying value in a sector written off by many other investors would normally be cause for celebration in an industry that has lately not had much to cheer about. In the US, combined newspaper advertising revenues from print and digital sources tumbled from close to $50bn in 2005 to $20bn last year, according to the Pew Research Center. In that period, digital advertising revenues on newspaper websites increased from $2bn to just $3.5bn.

Circulation has not fared much better... Show more... Search for more... Speech...

 

Jačanje nakladništva

Dvije najveće svjetske tehnološke kompanije koje prepoznaju vrijednost u sektoru otpisanom od mnogih drugih ulagača u pravilu bi bile uzrok za slavlje u industriji koja se donedavno i nije baš imala čemu radovati. U SAD-u, kombinirani prihod od novinskog oglašavanja u tiskanim i digitalnim medijima pao je s oko 50 milijardi dolara u 2005. godini na 20 milijardi u protekloj godini, tvrdi istraživački centar Pew. U tom razdoblju, prihodi od digitalnog oglašavanja na mrežnim novinskim stranicama porasli su s 2 milijarde na samo 3,5 milijarde dolara.

Tiraža ne stoji mnogo bolje... Prikaži više... Potraži više... Izgovor...

Transition to digital media

Most large circulation dailies have introduced paywalls to replace revenues lost by falling print sales and advertising, but with limited success. The New York Times has close to 1m digital-only subscriptions, for example, while the Wall Street Journal has amassed 724,000 paying digital readers. But Tribune Publishing, which owns 10 daily titles including the Los Angeles Times, Chicago Tribune and Baltimore Sun, had just 67,000 paying subscribers across its portfolio at the end of the first quarter, according to a company filing... Show more... Search for more... Speech...

 

Prelazak na digitalne medije

Većina velikotiražnih dnevnih novina uvela je naplatu dijela sadržaja (paywall) kako bi nadoknadili prihode izgubljene uslijed pada prodaje tiskanih izdanja i oglašavanja, ali s ograničenim uspjehom. Na primjer, The New York Times ima gotovo milijun isključivo digitalnih pretplatnika, dok je The Wall Street Journal prikupio 724.000 čitatelja koji plaćaju digitalne sadržaje. No Tribune Publishing, koji posjeduje 10 dnevnih listova, uključujući Los Angeles Times, Chicago Tribune i Baltimore Sun, ima u svojem portfelju samo 67.000 pretplatnika koji plaćaju sadržaj na kraju prvog tromjesečja, navodi se u priopćenju kompanije... Prikaži više... Potraži više... Izgovor...

Demand for news

Facebook is well established in referring its users to news sites. Google is the top "referrer" online and was the source of about 41 per cent of all web traffic between January and February this year. But social media, led by Facebook, is eating into its lead, generating about 36 per cent of traffic referrals, according to Parse.ly, an analytics provider.

Almost a third of US adults read or watch news on Facebook, just under half the 64 per cent who use the social network, according to data from the Pew Research Center published in September... Show more... Search for more... Speech...

 

Potražnja za vijestima

Facebook je dobro ustrojen za upućivanje svojih korisnika na stranice s vijestima. Google je vodeći online "upućivač" te je bio izvor oko 41 posto ukupnog mrežnog prometa od siječnja do veljače ove godine. Ali društveni mediji, predvođeni Facebookom, nagrizaju njegovo vodstvo, stvarajući oko 36 posto prometa upućivanja, navodi Parse.ly, pružatelj analitičkih podataka.

Gotovo trećina odraslih Amerikanaca čita ili gleda vijesti na Facebooku, što je tek nešto manje od pola od ukupno 64 posto korisnika te društvene mreže, navodi se u podacima istraživačkog centra Pew objavljenim u rujnu... Prikaži više... Potraži više... Izgovor...

Speed is the most important feature

"Each second counts", says Michael Reckhow, Facebook's product manager for Instant Articles. "Speed is the most important feature you can deliver in a mobile experience". Facebook has the tools to make the articles load up to 10 times faster by simplifying the complex network requests, which news publishers do not have, he says. The new format also allows for more photos and interactive elements without reducing speed. "Facebook's users are sharing more and more links to news articles".

Facebook has signed up nine publishers to Instant Articles; Apple has several dozen, ranging from The Economist, Politico and The Daily Telegraph to magazines such as GQ, Vanity Fair and Marie Claire. But not every publisher has jumped on board.

News Corp, which owns a large newspaper portfolio, including the Wall Street Journal, The Sun and The Times, has not signed up to either scheme. Robert Thomson, News Corp's chief executive, says the initiatives hark back to the "archaic AOL-style walled garden" of the web 15 years ago.

Providing content to these news services could be damaging to the identity of News Corp's individual titles, he suggests... Show more... Search for more... Speech...

 

Brzina je najvažnija značajka

"Svaka sekunda je važna", kaže Michael Reckhow, Facebookov menadžer za proizvode zadužen za Instant Articles. "Brzina je najvažnija odlika koju možete pružiti u mobilnom iskustvu". Facebook ima alate koji učitavaju članke i do 10 puta brže zahvaljujući pojednostavljivanju složenih mrežnih zahtjeva, što novinski nakladnici nemaju, navodi Reckhow. Novi format također omogućuje više fotografija i interaktivnih elemenata bez smanjenja brzine. "Korisnici Facebooka dijele sve više i više poveznica na novinske članke".

Facebook je angažirao devet nakladnika za Instant Articles; Apple ima nekoliko desetaka, među kojima su The Economist, Politico i The Daily Telegraph, pa do časopisa kao što su GQ, Vanity Fair i Marie Claire. Ali nisu im se pridružili baš svi nakladnici.

News Corp, koji posjeduje veliki novinski portfelj, uključujući The Wall Street Journal, The Sun i The Times, nije se priklonio nijednome. Robert Thomson, izvršni direktor News Corpa, kaže da te inicijative vraćaju na "zastarjeli ograđeni vrt u stilu AOL-a", tj. mreže kakva je bila prije 15 godina.

Pružanje sadržaja pomoću ovih servisa za vijesti moglo bi naštetiti identitetu pojedinačnih naslova News Corpa, navodi Thomson... Prikaži više... Potraži više... Izgovor...

Adding expertise

But there are other lingering worries for publishers. Technology companies are doing more than merely being a conduit and platform for news and advertising. They are encroaching on to the territory of newspapers and magazines by becoming journalism practitioners, hiring people to make editorial judgments about story selection and placement... Show more... Search for more... Speech...

 

Dodavanje stručnosti

No pojavljuju se i druge bojazni za nakladnike. Tehnološke tvrtke nisu tek prijenosnici i platforme za vijesti i oglašavanje. One osvajaju područje novina i časopisa postajući praktičari novinarstva, zapošljavajući ljude za donošenje uredničkih odluka o odabiru i plasmanu priča... Prikaži više... Potraži više... Izgovor...

Independence of production and distribution

It is unclear how Facebook and Apple will set their own editorial policies: like Facebook, Apple has not yet clarified whether it would distribute stories about its own activities, for example. This raises important questions for publishers, says Emily Bell, director of the Tow Center for Digital Journalism at the Columbia School of Journalism in New York.

"Journalism has always had an independence of production and distribution", she says. "But we're moving away from that for the first time". Publishers are "becoming dependent on a power structure they should be reporting on".

It all adds up to a Faustian bargain for an industry that has few other options, she says... Show more... Search for more... Speech...

 

Neovisnost proizvodnje i distribucije

Nejasno je kako će Facebook i Apple postaviti vlastite uređivačke politike: poput Facebooka, ni Apple još nije razjasnio hoće li, na primjer, distribuirati priče o vlastitim aktivnostima. To dovodi do važnih pitanja za nakladnike, kaže Emily Bell, direktorica centra Tow za digitalno novinarstvo na fakultetu novinarstva Columbia School of Journalism u New Yorku.

"Novinarstvo je uvijek bilo neovisno o proizvodnji i distribuciji", navodi Bell. "Ali sad se po prvi put odmičemo od toga". Nakladnici "postaju ovisni o strukturi moći o kojoj bi trebali izvještavati".

Sve to dovodi do faustovske nagodbe za industriju koja nema mnogo drugih mogućnosti, nastavlja Bell... Prikaži više... Potraži više... Izgovor...




Kako koristiti ovaj tečaj?

QuickLearn Bilingual Text™ - provjerena metodologija koja omogućava brzo učenje engleskog jezika.

Učenje novih engleskih riječi, sintakse i gramatike znatno je olakšano i ubrzano čitanjem dvojezičnih vijesti, zato što prilikom učenja ne trebate koristiti rječnik i gramatiku. Brzina usvajanja znanja pospješena je time što čitate vijesti koje vas zanimaju i koje biste inače čitali na hrvatskom jeziku.

Ukratko, korištenjem QuickLearn Bilingual Text™ metodologije:

Koraci u postupku učenja

Osobe s osnovnim znanjem engleskog jezika:

KORAK 1: Pročitajte cijeli odlomak na hrvatskom jeziku na desnoj strani.
KORAK 2: Isti odlomak pročitajte na engleskom na lijevoj strani.
KORAK 3: Kada Vam nešto nije jasno na engleskoj strani teksta onda treba ponovno pročitati hrvatski tekst s desne strane.

Osobe s naprednim znanjem engleskog jezika:

KORAK 1: Pročitajte engleski tekst na lijevoj strani.
KORAK 2: Kada Vam nešto nije jasno na engleskoj strani teksta onda treba pročitati hrvatski tekst s desne strane.

NOVO: Izgovor engleskog teksta

Ako želite učiti engleski izgovor onda Vam je potreban naš softverski program "Tečaj engleskog jezika". Engleski izgovor uči se slušanjem snimljenog izgovora izvornih govornika.

   BESPLATNU demo verziju softvera možete preuzeti ovdje.

Naš softverski program "Tečaj engleskog jezika" automatski se nadograđuje najnovijim brojevima Tečaja engleskog jezika.

   Za narudžbenicu kliknite ovdje.


Gramatika

Ako želite bolje naučiti i englesku gramatiku, ovdje možete besplatno preuzeti naš Uvod u englesku gramatiku.

Ovo je besplatno internetsko izdanje. Ako želite vidjeti potpun sadržaj u PDF formatu, potrebno je ispuniti našu sigurnu internetsku narudžbenicu i na njoj odabrati pretplatu na izdanje u PDF formatu (10 kn + PDV), mjesečnu pretplatu na 4 PDF izdanja (30 kn + PDV - popust 25%), ili godišnju pretplatu (300 kn + PDV - popust 38%).

Na ovoj narudžbenici također možete naručiti i naš softverski program "Tečaj engleskog jezika". Narudžbu možete platiti po predračunu, kreditnim karticama (American Express, Visa, MasterCard i Diners) ili po ponudi. Naručiti možete i na telefon: 01/2313-015.



Ako želite preporučiti besplatni tečaj engleskog jezika prijatelju, kliknite ovdje
Ako više ne želite primati besplatni tečaj engleskog jezika, kliknite ovdje

Za više informacija o tečaju engleskog jezika kliknite ovdje
Veliki rječnik Rječnik s izgovorom Rječnik WordTran PocketDict PalmDict TelDict NeuroGrammar HumanTran Vijesti iz gospodarstva i znanosti

Webshop SimulTran KnowledgeSearch MobileTran TravelTran LetterTran InterTran SearchTran PocketTran PalmTran NeuroTran
Informacije: 01/2313-015
info@tranexp.com

My status
© 2015 Translation Experts Hrvatska d.o.o. za poduku stranih jezika